Worden vergaderingen, presentaties en teamoverleggen tijdens projecten voor jou bepaald en ingepland? Resulteert dit in het snel in elkaar flansen van bijv. een presentatie waar je niet helemaal tevreden over bent? Mis je regie en wil je het stuur weer overnemen? Hoe doe je dat? Waar begin je? Tegen dit vraagstuk liepen Karin van den Boer en ik vorige week aan.
TOOL: gebruik een communicatie-routekaart om weer regie terug te pakken over communicatie binnen projecten!
Om onze klant te helpen gebruikten we onze projectcommunicatie-routekaart. Die we gemakkelijk via MS-teams op afstand met elkaar invulden. Op een simpel en inzichtelijk A4’tje denk je na over de benodigde communicatieacties om het roer weer in eigen handen te krijgen. En een doordachte route uit te stippelen.
Enkele cruciale vragen voor een succesvolle routekaart:
* Wie is de belangrijkste doelgroep?
* Welke leidinggevenden moeten steun bieden?
* Wie moeten op de hoogte moeten blijven of medewerking verlenen?
* Wat is de overtuiging en houding over het project?
* Wat verwacht je van de doelgroepen?
* Wat is hun belangrijkste zorg, barrière, … ?
Benieuwd naar onze routekaart? Ik deel het graag met je.